dinsdag 26 augustus 2014

Catchtank vevhusventilation

OBP oljecatchtank fångar oljedimma från motorns vevhusventilation. En oljecatchtank är ett måste vid höga varvtal eller trimmad motor. Men undrar vad besiktningen tycker om detta?


Billet Aluminium, samtliga delar frästa, inga svetsfogar. Catchtank för öppen vevhusventilation från Vibrant Performance. Riktigt fin catchtank med intern oljefälla och filter i locket.

Vevhusventilation filter catchtank behållare öppen återcirkulerande vibrant. OIL CATCH TANK demonstration by Viper Performance. Inget annorlunda på min -Cheva 350. Sluten vevhusventilation original sedan Hedenhös på de motorerna.


Bilen är utrustad med fungerande vevhusvent från fabrik samt ett . Universalfilter för ventilering av vevhus eller växellåda. Idag har alla bilmotorer en sluten vevhusventilation för att minska utsläppen av skadliga ämnen. Catch tank för vevhusventilation eller olja i aluminium inklusive filter.


Anslutning på toppen för filtret: AN(hane).

Detta kan bero på flera saker, produkten kan ha utgått ur sortimentet eller sålt slut utan att vi fått något nytt inkomstdatum. Kolla gärna tillbaka här framöver för att . Oil catch tank DSpec style (röd) - 0. Behöver en catchtank , vevhusventilation. Någon som har en liggande som ni inte använder och vill bli av med? Vi erbjuder våra kunder växellådor, bakaxlar och bakaxeldelar, torsendiffar, aussie lockers m,m till Volvo och många andra . Många monterar ju en catchtank för att samla upp olja som följer med vevhusgaserna ut då genom att bara dra från båda anslutningarna på . Eller är en catchtank (liknande) något att föredra? Filter som passar till 1L och liter cachtankarna.


H2M-Catchoch art nr H2M-Catch4) Följer även med en . För smidigt och proffsig installation så rekommenderar vi denna olje catchtank. Fick nerslag på besiktningen gällande min vevhusventilation , jag har ej byggt det själv därav hade jag ingen aning om hur det skulle vara. Jag kör med orginal vevhusvent å den trycker ingen olja nånstans.


Monterade nyligen en till vevhusventilation med utblås från toppen följt av. Porsche, fast kanske inte så länge som till -72? Finns att köpa av Porsche Classic men den har lite . Vi tillverkar och säljer allt inom kolfiber, kevlar och glasfiber. Post by Enslaved 0:, Wed Sitter och spånar på om jag kanske skulle smacka dit en catchtank då jag .

Ska ha en catchtank till vevhusventilation på min 16v turbo. Vi har fullservice på alla bilmärken . Har köpt en platta jag ska ha en annippel och slang till catchtanken, samt göra . Har haft grädde under oljepåfyllningslocket i stortsett hela tiden sen jag köpte min bil. Kör bara högra sidan med öppen vent? Kör båda sidorna öppna med så kallade breathers?


Lagarna i Sverige kräver att man har sluten vevhusventilation , men som sagt det är ju inte helt optimalt att skicka in oren luft i motorn igen. Svart AnodiseradDubbla AN-inlopps portar1micron. Med denna tanken inkopplad till din vevhusventilation samlas oljegas och framförallt kondens istället för . Med negativ vevhusventilation så slipper man nästan helt oljedimma in i förbränningen. Någon tidigare ägare har satt en olje catch tank med filter på bilen. Edit: Jag har fått höra att sluten vevhusventilation ökar avgas tempen.


CAär ju en småkänslig motor och dåligt fungerade vevhusvent är ju en. Hade nästan tänkt köra som original fast med catchtank mellan . Nedre vevhusventilation går via en slang från insuget, offta via en backventil och sen ner i. Alternativ catch tank och slang till insugsröret. Om man gömmer sin öppna vevhusventilation så borde iaf inte.


Finns ju en drös av billiga catch tankar nu till vevhusvent. Hur fungerar igentligen en catchtank ? Vad är skillnaden mellan att ha en catchtank och att dra .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts