donderdag 16 juli 2015

Ta bort kylpasta

Vad brukar ni rengöra processorn med? Ska byta från luftkylare till vattenkylare med förappliserad kylpasta på. Vad använder ni för att ta bort kylpasta.


Kan jag ta bort kylpasta med färdigblandad. Ska man ta bort gammal kylpasta med.

Rengöring av kylpasta - Processorer. Ska nämligen beställa Arctic Silver nu och tänkte få bort allt annat som. Nu har jag nåt riktigt B-märke till kylpasta , och hoppas på att det . Medel för att ta bort gammal kylpasta ? Nu tänkte jag byta kylpasta på min dator, har plockat isär allt och så men undrar hur kan jag ta bort den gamla kylpastan?


Jag tog på tok för mycket kylpasta, närmare bestämt 3-ggr mer. Använde för första gången idag var inga problem att få bort gammal kylpasta från processorn däremot var det svårare att få av kylpastan från kylaren.

Skall sätta i en lite snabbare socket A processor men den gamla fläkten är bra och tyst. Vill alltså ta bort den gamla kylpastan - men med vad? Synd att ni inte applicerar kylpasta själva när ni ska visa hur en. Effektiv rengöring av chipset och flänsar. Ta bort kylpasta enkelt med ett citrusbaserat lösningsmedel.


Letar du efter kylpasta till din dator? På NetOnNet hittar du alltid ett noga utvalt sortiment av kylpasta. Ta reda på mer om leverans samma dag . A från Sveriges största fyndvaruhus. För att få extra bra kontakt så ta en klick på blocket också. Man måste välja rätt CPU-kylare till sin processor så att värmen förs bort korrekt.


Om du monterar bort kylflänsen och exponerar processorn så måste du byta kylpasta. Med en sax kan man få bort det mesta på kläderna. Hostkontrollern är default inställd på IDE och det måste man ändra för att få. Köp din nya kylpasta fraktfritt online eller beställ och hämta i din nya ….

Du bör för att vara säker ta bort den där kuddliknande saken och köra med ”riktig” . Ta del av våra oemotståndliga erbjudanden, bli medlem idag! Nu kan du som köper eller säljer din bostad genom Svensk Fastighetsförmedling ansöka om bolån hos oss till en förmånlig ränta. Ska köpa ny cpu kylare och ska då ta bort min gamla.


Hur ska jag ta bort den gamla kylpastan som sitter på processorn nu? Aceton kan även ta bort alla märkningar som eventuellt finns på det. Men jag hittade inte tuben med kylpasta (har inte fått dne nya fläkten än). Däremot har jag ingen kylpasta , måste man ha …. Hej Jag har lagt märke till hur mycket skit som sitter i min cpu fläkt.


Jag hade tänkt ta skruva loss den och dammsuga den på djupet, men måste . Jag tänkte byta min kylpasta och undrar hur man tar bort den gamla? Måste man verkligen ha något speciellt medel för att ta bort den gamla . Denna vita kylpasta appliceras på processorn innan kylaren monteras. Datorfläktens syfte är också att blåsa bort varmluft, dock inifrån chassit och man.


Du måste alltså lägga på litet mera kylpasta , men behöver inte ta bort den gamla. EDIT: Det kanske är lika bra att ta bort den gamla kylpastan, . Men att lämna typ olivolja på CPU och sedan applicera kylpasta så lär det det. Kemisk bensin ska man använda om man ska ta bort kylpasta ! Den kraftfulla formeln är lätt att applicera och ta bort utan att skada basen. Kylpasta är enkel att tillämpa och kan skydda din dator från överhettning.


Koppla bort datorn från elektrisk källa och ta bort snörena.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts